Trainer4You Blogi
Blogikirjoitukset, uutuudet, koulutusjulkaisut, kuulumisia Trainer4You tiimiltä sekä muita uutisia. Tilaa uutiskirje ja saat uusimmat blogipäivitykset suoraan sähköpostiisi!
Kategoria
- Aerobinen harjoittelu 2
- Ammattina PT 12
- Anatomia & Fysiologia 18
- Asiakassuhde A:sta Ö:hön 12
- Auktorisoitu personal trainer 1
- E-sports 1
- E-urheilu 1
- Elintapalääkäri Jakob ... 13
- Erityisasiakkaat 13
- Harjoittelu ja liikunta 92
- Henkilökohtainen kasvu 59
- Henkilökuvat 83
- Intervalliharjoittelu 7
- Jatkokoulutukset 12
- Kehonkoostumusmittaus 1
- Kehonpainoharjoittelu 3
- Keskivartalo 3
- Kestävyys 19
- Kirjat 10
- Koulutus 10
- Koulutuskokemukset 2
- Kuntosali 16
- Kuntosalivalmennus 1
- Lantiopohjan harjoittaminen 1
- Lihasmassa 11
- Liike on lääke 5
- Liiketoiminta 69
- Liikunta lääkkeenä 14
- Motivaatio 1
- Myynti ja markkinointi 5
- Oppaat 14
- Painonhallinta 16
- Palautuminen 19
- Personal trainer 46
- Personal trainer -studio 3
- Personal training 183
- Psyykkinen valmennus 46
- Rasvanpoltto 8
- Ravintovalmennus 97
- Stressi 1
- Terveysvalmentaja 3
- Toiminnallinen harjoit... 2
- Työhyvinvointi 9
- Uni 1
- Uutiset 96
- Valmennustyö 1
- Vinkit kuntoilijalle 8
- Voima 16
- Voimavalmennus 9
- aktiivinen terveys 3
Kun terveydestä tulee pakkomielle
Liika on liikaa. Sanonta pätee myös terveelliseen syömiseen ja liikuntaan.
Liikuntaa harrastetaan enemmän ja tavoitteellisemmin kuin koskaan aiemmin. Tavoitteisiin pääsyä tuetaan aiempaa tarkemmin myös ruokavalion keinoin. Vaikka terveelliseen syömiseen panostamista voidaan pitää lähtökohtaisesti suotavana, voi tiukan dieetin noudattaminen kääntyä myös ongelmaksi – pahimmillaan syömishäiriöksi.
Pedagogiikkaa kuntosalille, osa 3: Opetusmenetelmistä välineitä työkalupakkiin
Juttusarjan viimeisessä osassa käyn läpi erilaisia opetusmenetelmiä, joita voi kuntosaliharjoittelun opettamisessa ja ohjaamisessa käyttää. Kirjoituksessa esiintyvät termin opetusmenetelmä lisäksi esimerkiksi termit opetustyyli tai työtapa. Tässä tekstissä ne ovat toistensa synonyymejä. Niillä tarkoitetaan sellaisten tekijöiden kokonaisuutta, joilla opettaja pyrkii ohjaamaan tavoitteen suuntaista oppimista.