Trainer4You

View Original

Näkemystä vuodelle 2023

Liikuntakeskusten tavoitteena on tarjota kuntoilijoille kokonaisvaltainen kokemus ja auttaa jokaista omissa henkilökohtaisissa tavoitteissaan, aloitustasosta riippumatta. Kuntokeskusoperaattorin tulee ymmärtää uusien, nykyisten ja entisten jäsenten motiivit ollakseen heidän kanssaan jatkuvassa vuorovaikutuksessa.

Asiakaspolku liittymisestä aina lopettamiseen pitää sisällään paljon eri elementtejä jotka toivon mukaan johtavat siihen että lopettanut asiakas haluaa jossain kohtaa liittyä uudestaan.

Alla muuta näkymä jota kannattaa pohtia

Miksi olla kuntokeskuksen asiakas 

Kuluttajista, jotka eivät ole tällä hetkellä jäseniä, 44 % väittää olleensa jäsen aiemmin. Niistä, jotka eivät ole koskaan olleet jäseniä, suurin osa ei yksinkertaisesti ole kiinnostunut (40 %). Vaikka 40 % on suuri osa, on tämä todella hyvä uutinen, sillä kiinnostumattomien kuluttajien määrä on pudonnut vuodesta 2021 12 prosenttiyksikköä. 

Edullisuus ja mukavuus ovat edelleen välttämättömiä jäsenyyden houkuttelemiseksi ja kannustamiseksi. Mielenkiintoinen ainesosa sekoitukseen on kuitenkin lisätty kuntokeskuksen luominen asiakkaan positiivisesti tervetulleeksi toivottavaksi ja vähemmän pelottavaksi uusille jäsenille.

Tekijöitä, mitkä houkuttelevat liittymään asiakkaaksi

  1. En ole kiinnostunut liittymään, osuus laskenut 52 % - 40 %

  2. Tehdä asiakkuus helpommin saavutettavaksi 32 %

  3. Saavutettava liikepaikka 27 %

  4. Tunnen olevani tervetullut salille 23 %; edellisenä vuonna 0 %

Liikuntatapa

Vuoteen 2021 verrattuna niin ryhmäliikunta kuin omatoiminen kuntosaliharjoittelu ovat nousussa; personal training ottaa takapakkia.

Uusasiakaskampanjat 

Vakiohintaiset tarjoukset näyttävät olevan menneisyyden tapa. Kampanjoiden ja tarjousten, jotka vetoavat eniten aktiivisiin kuluttajiin, on oltava avoimia (ei temppuja), tarjottava kokeiluja kokemuksen testaamiseksi ja tarjottava joustavia vaihtoehtoja vähäisellä sitoutumisella. Sekä markkinointiviestien että myyntiprosessien tulee olla sopusoinnussa, jotta nämä kampanjalupaukset voidaan välittää ilman väärinkäsityksiä.

Mitkä helpottavat positiivisen päätöksen tekoa (erittäin tai jonkin verran tärkeä)

  1. Ei sitouttavaa sopimusta   75 %

  2. Edullinen liittymismaksu 71 %

  3. 10 päivän ilmainen kokeilu 65 %

  4. Liittymismaksu 1 $   63 %

Kuntoilufrekvenssi 

Niiden, jotka harjoittelevat 4–8 kertaa kuukaudessa, määrä on lisääntyvät 2 prosenttiyksikköä. Ja mielenkiintoista kyllä ne, jotka väittävät, etteivät voi harjoitella kuntosalin sulkemisen vuoksi, laski vain 2 prosenttiin aktiivisten kuluttajien markkinoista. 

Kuntosalilla ollessaan halutaan harjoitella omatoimisesti (heidän määränsä on lisääntynyt 7 ​​ppt vuodesta 2021). Ryhmäliikuntatunnit osoittavat myös mukavaa kasvua, 6 prosenttiyksikköä. Valitettavasti personal training osoittaa kuitenkin 3 ppt:n pudotuksen.

Ohjelmoinnin ja opastuksen merkitys

Aktiivisia kuluttajia pyydettiin arvioimaan, kuinka tärkeänä he pitävät kuntoilu-/hyvinvointiohjelmia, palveluita ja treenivaihtoehtoja. 

Viisi parasta vaihtoehtoa ovat samankaltaisia ​​kuin 2021. Muutaman alueen merkitys on kuitenkin noussut: 

  • Liikkuvuus- ja venyttelytunnit lisäsivät kiinnostuksessa nousten suosituimmaksi vaihtoehdoksi  

  • Toiminnallinen vastusharjoittelu kasvoi ja sijoittuu viiden parhaan joukkoon 

  • Ruokailun seuraaminen on uusi aihe tämän vuoden tutkimuksessa ja se sijoittui 10 parhaan vaihtoehdon joukkoon

Kuntoilijan lompakko

Huomionarvoinen seikka on se, että 53 % kuntoilijoista käyttää alle 25 dollaria kuukaudessa. (Tähän lukuun vaikuttaa suuresti se, että budjettisaliketju Planet Fitnessilla on jäsenenä joka kuudes amerikkalainen kuntoilija.)

Tärkeä huomio on, että 19 % käyttää 75–199 dollaria kuukausittain omaan liikuntaansa. 

Jäsenyyden peruuttaminen

Pandemiakuukausien aikana alalla tapahtui ennennäkemättömän merkittäviä peruutuksia, ja lähes 60 % jäsenistä ilmoitti peruuttaneensa jäsenyytensä. 

Käännekohta on tapahtunut, sillä peruutukset ovat vähentyneet lähes puoleen vuodesta 2021, 26 prosenttiin. 

Yleisimmät syyt irtisanomiseen eivät ole sellaisia, joihin kuntokeskus voisi vaikuttaa – taloudelliset vaikeudet ja muutto. Nämä kaksi peruutussyytä ovat olleet ensisijaisia ​​vuosia, jo paljon ennen pandemiaa. Toinen keskeinen syy eroamiseen, joka herättää huomiota ja kuuluu ehdottomasti kuntokeskuksen toimintaan, on terveys- ja turvallisuuskäytäntöjen laatiminen ja noudattaminen. Näiden laiminlyönti on kolmanneksi eniten mainittu syy jäsenyyden peruuttamiseen.

Takaisin kuntosalille?

Kun lähes puolet vuonna 2021 eronneista ilmoitti liittyvänsä uudelleen, luku on pudonnut 26 prosenttiin vuonna 2022. Kun jäsenet eroavat, he tarvitsevat edullisia ja helppoja vaihtoehtoja uudelleen liittymiseen. Välineet harjoittelun seuraamiseen ja erilaisten ohjelmien tarjoaminen sekä henkiseen että fyysiseen hyvinvointiin liittyvät palvelut herättävät merkittävää kuluttajien kiinnostusta mietittäessä uudelleen liittymistä.

Mikä houkuttelee uudelleen liittymään

  1. hyvä tarjous 59 % - nousussa

  2. sovelias liikepaikka 42 % - nousussa

  3. välineet mitata onnistumista 25 % - viime vuonna ei kiinnostanut

  4. niin psyykkisen kuin fyysisen kunnon tunteja 17 % - myös uusi

  5. houkutteleva infra   15 % - laskussa

Tutkimuksen tuottaja

Vuonna 1981 perustettu ABC auttaa lähes 24 000 kunto- ja liikuntakeskusta maailmanlaajuisesti toimimaan paremmin ja kannattavammin tarjoamalla kattavan SaaS-toiminnanhallintaratkaisun, jonka avulla keskukset voivat saavuttaa optimaalisen suorituskyvyn.

ABC Fitness Solutions